PLATINUM: de design platenspeler van sonoro

18 november 2020

Neuss, 18 november 2020 - sonoro, een van de toonaangevende aanbieders van hoogwaardige audioproducten, breidt zijn portfolio uit met een design platenspeler die vanaf eind november verkrijgbaar zal zijn bij de vakhandel en op sonoro.de, net op tijd voor de kerstinkopen.

Perfect geluid

De moderne, riemaangedreven draaitafel is voorzien van precisiecomponenten voor een uitstekend geluid. Deze omvatten een optisch geregelde gelijkstroommotor, een in hoogte verstelbare toonarm met wrijvingsarme precisielagers, een verwisselbare headshell met bajonetaansluiting en een Ortofon 2M Red cartridge met elliptische naaldslijping. De analoge en digitale aansluitmogelijkheden van de PLATINUM laten niets te wensen over. Hij is voorzien van een geïntegreerde phonovoorversterker, USB, een A/D-omzetter, vergulde RCA-aansluitingen en Bluetooth. PLATINUM kan op vrijwel elk muzieksysteem worden aangesloten. De USB-poort maakt het eenvoudig om uw eigen platencollectie te digitaliseren.

Elegant ontwerp

Het gegoten aluminium plateau rust op een stabiel draaitafelframe dat is afgewerkt met hoogwaardige pianolak. Het deksel is gemaakt van acryl. De in Duitsland ontwikkelde en ontworpen platenspeler in de beschikbare kleuren wit, zwart en mat grafiet past moeiteloos in elke interieurstijl.

"Met onze PLATINUM vervullen we de wens van klanten naar een platenspeler van sonoro," zegt Marcell Faller, oprichter en algemeen directeur van sonoro audio GmbH. "Veel van onze klanten luisteren nog steeds naar hun muziek van platen of doen dat opnieuw. Met de PLATINUM hoeven ze geen compromissen te sluiten op het gebied van design of geluid. De platenspeler is compatibel met alle sonoro-muzieksystemen en is sonoro-typisch eenvoudig te bedienen."

PLATINUM weegt net geen 4 kg en heeft afmetingen van 125mm x 420mm x 356mm (HxBxD). Hij is per direct verkrijgbaar in de kleuren zwart, wit en mat grafiet voor 599 euro (RRP) bij de vakhandel en in de onlineshop op sonoro.de.