German Brand Award 2021: sonoro wint in de categorie "Uitstekende merken - Consumentenelektronica"

10 juni 2021

Neuss, 10.06.2021 - sonoro, een van de toonaangevende leveranciers van hoogwaardige audioproducten, ontvangt de German Brand Award 2021. De stichting German Brand Institute is gezamenlijk opgericht door de German Design Council en GMK Markenberatung. Doel is het belang van het merk te versterken als doorslaggevende succesfactor voor ondernemingen in de nationale en internationale concurrentieomgeving. Met de German Brand Award reikt de stichting een unieke prijs uit voor uitmuntend merkmanagement.

Met 1134 inzendingen uit 17 landen heeft de German Brand Award 2021 een grote internationale respons gekregen. In totaal werden 59 projecten en merken met "Goud" bekroond: 26 in "Uitstekende merken", 33 in "Uitmuntendheid in merkstrategie en -creatie". De jury bestaat uit onafhankelijke, interdisciplinaire deskundigen uit het bedrijfsleven, de wetenschap, consultancy, diensten en agentschappen.

De beoordeling van de inzendingen is gebaseerd op de criteria onafhankelijkheid en merkeigenheid, merkonderscheidend vermogen, differentiatie ten opzichte van de concurrentie en relevantie voor de doelgroep. Bij merkbeheer moet rekening worden gehouden met aspecten zoals duurzaamheid, innovatiegraad, continuïteit en toekomstige levensvatbaarheid. Ook factoren als de ontwerpkwaliteit van de merkaanwezigheid, de homogeniteit van de merkbeleving en het economisch succes spelen een doorslaggevende rol in het beoordelingsproces.

"Het bedrijf en het merk sonoro staan voor de symbiose van geluid en design, gecombineerd met een intuïtieve bediening", verklaart Marcell Faller, oprichter en directeur van sonoro audio GmbH. "We zijn erg blij met deze prijs, want sonoro heeft de afgelopen 15 jaar naam gemaakt in een zeer concurrerende sector door altijd trouw te blijven aan onze waarden."

Naast de Plus X en Red Dot product- en designprijzen is de German Brand Award 2021 de derde prijs dit jaar voor sonoro.